D  =  dovednosti
O  =  obyčeje
U  =  umění
B  =  bavit se
R  =  radost
A  =  akce
V  =  věda
K  =  kamarádství
A  =  aktivity          .

PDFTiskEmail

 

 

ZAČÍNÁME SPOLU

V ORANŽOVÉ TŘÍDĚ VÁS VÍTAJÍ :

ředitelka Mgr. Jana Halaxová

učitelka Mgr. Terezie Pechalová

 

Školní rok 2018/2019

 

DEN RODIN

ve středu 22. 5.

od 16:30

Vážení rodiče,

srdečně vás zveme na Den rodin. Děti si pro vás připravily krátké vystoupení jako poděkování za vaši péči a lásku. Vystoupení proběhne za hezkého počasí na velké zahradě.

Můžete se také těšit na malé občerstvení, které pro vás děti připraví.

 

Prosíme o přichystání tohoto jednotného oblečení:

Děvčata: červená nebo růžová trička, jakákoliv sukně (pokud nebude teplo, tak černé legíny nebo punčocháče)

Chlapci: modrá trička, kalhoty


BOTY NA VÝPRAVY

Vážení rodiče,

ve dnech, kdy chodíme na výpravu, nebo nás čeká celodenní výlet, věnujte, prosíme, zvýšenou pozornost výběru obuvi pro děti.

Pokud děti mají pevnější voděodolnou obuv s neklouzavou podrážkou, užijí si takový výlet v mnohem větší pohodě. Většinou jsou dobře zvládnutelné i obyčejné tenisky. Nevhodnou obuví jsou plátěné boty, které ihned promoknou a většinou v terénu kloužou. Naprosto nevhodné jsou holiny, ve kterých není noha pevná, nedýchá – dětem mnohem více hrozí úraz.

 


 

SEŠITY NA KRESLENÍ

Vážení rodiče,

Děti se nám hodně rozkreslily a denně nosí do šatny několik pokreslených papírů, které se jim v průvanu rozletí po šatně a v závěru často nedoputují domů.

Loni se nám osvědčily nelinkované sešity A4, do kterých si děti kreslily a sešit nesly domů, až byl plně pokreslený.

Prosíme vás o zařízení těchto sešitů a jejich podepsání.

Děkujeme

 


 

DUBEN

Pondělí zahájila oranžová třída aprílovými žertíky, a některé z nich byly velmi povedené.

Jaro je v rozpuku, a my jsme duben ve školce trávili převážně pracemi  na zahradě, které nás ohromně bavily. Sázeli jsme semínka rozličných rostlin. Děti si odnášely domů kelímek s hlínou, do níž zasadily neznámá semínka. Jen někteří z nich rozkódovali, že ty zelené lístečky, které na vás doma vykoukly, byla zdravá a výborná řeřicha.  Semínka ve třídě jsme dávali klíčit na vatu a sázeli i do hlíny, a pak už jen sledovali s jakou rychlostí, při správné péči (slunce, vzduch a voda) nám lezou zelené rostlinky… Některé z nich nám již zabydlují záhony, takže můžeme pozorovat a pečovat i venku.

Velkým projektem měsíce se staly stavby z vrbových proutků, při kterém se propojily všechny třídy, dokonce i někteří rodiče, jimž patří velké díky za pomoc. Domeček je hotov, vypadá velmi dobře a je denně plně využíván. Plůtek se ještě bude doplétat, a bude probíhat sbírka otlučených plecháčků, které nahradí současné lahve.

Dalším projektem byl týden knihy, kdy jsme skládali písmenko k písmenku až nám vznikala slova, věty až knihy. Zkoušeli jsme ilustrovat Červenou Karkulku, jenž je stále k nahlédnutí na nástěnce v šatně. Proběhl úžasný bazar knih, a my všichni mohli vyměnit starou knihu za novou. Dále proběhla příjemná akce „Čteme dětem“. Děkujeme tímto všem čtoucím v naší třídě. Děti také navštívili českobrodskou knihovnu. Týden jsme zakončili úžasnou přednáškou Kryštofova dědečka, který nás seznámil s výrobou a cestami papíru.

Plynule přecházíme do velikonočního týdne, kde se řádilo s vyfouknutými vejci. Děti se podrobněji seznámily s tradičními Velikonocemi a povídalo se o významu jednotlivých dnů. Na Zelený čtvrtek opravdu každý z nás nějakou tu zelenou měl (něktří na každěm kusu oblečení a ve vlasech). Středeční bojovka od velikonočního zajíčka nás vedla po cestě, lesem a podél Šembery. Měli jsme oči na stopkách, protože zajíček zanechával na zemi různé kraslice a dopisy s instrukcemi. Na konci nás odměnil vajíčkem s překvapením.

Minulý týden jeli předškoláci na velký výlet do Prahy, kde statečně zdolávali kilometry i dětská hřiště.  Jsou to již samostatné a zodpovědné děti, které si tyto delší výlety plně prožívají se stejně starými kamarády. Velmi si výlet, za líhnoucími se motýli, užili a barvitě nám o něm vyprávěli. Ale my s mladšími dětmi nezůstali pozadu, a vyrhli se na poznávací výpravu na louku a do lesa. Zde se pak podrobně zkoumal hmyz pod lupou, což byla také veliká zábava.

Tento týden nám začalo studium v Čarodějnické školce Doubravce, kdy se děti rozdělily do kolejí, vymyslely si název, erb, pokřik a hůlku.

A začíná Máj…

 


 

SLET ČARODĚJNIC A ČARODĚJŮ

čtvrtek 2. 5.

 

Ráno se sejdeme ve školce jako čarodějové a čarodějnice (kdo má klobouk nebo kostým, přijďte v něm ráno do školky).

Proletíme se a zatančíme si, pak vyrazíme na čarodějnou bojovku (tam už půjdeme bez kostýmů) Smile

 


 

ÚNOR, BŘEZEN

Oba dva měsíce jsme jako kosmonauti cestovali po různých planetách. Navštívili jsme ledové a zasněžené planety, planety, na kterých není voda a nakonec jsme přistáli opět na Zemi, na jediné planetě, kde zatím můžeme žít. Zjistili jsme, že v extrémních podmínkách by se nám nežilo tak dobře jako na Zemi. Začali jsme tedy řešit, jak to udělat, abychom si naši planetu chránili a pečovali o ni. Chceme totiž, aby nám co nejdéle vydržela zdravá a my si mohli užívat toho, co nám nabízí.

Zjistili jsme, že přispívat k záchraně planety mohou dospělí přispět v rámci svého zaměstnání. Měli jsme ve školce na návštěvě pány policisty, kteří zajišťují, aby se lidé chovali zodpovědně a dodržovali pravidla. Jako popeláři jsme si vyzkoušeli třídit odpadky a rozebírali jsme, proč je to důležité. Dozvěděli jsme se, co se s odpadky děje po jejich vyhození, které se dají třídit a co se stane s těmi, které se nemohou recyklovat. Chtěli jsme přiložit ruku k dílu, tak jsme vyrazili do terénu vybaveni rukavicemi a velkými pytli a sbírali odpadky cestou k lesu. Nejvíce odpadu bylo ze staveb a občas jsme se nestačili divit, co lidé mohou vyhodit, když se jdou projít do lesa. Dokonce na jednom námi vyklizeném místě zase leží halda odpadků.Frown

Přivítali jsme také jaro, vyhodili Moranu do Šembery, obhospodařujeme naše záhony, truhlíky a těšíme se na Velikonoce.


 

 

Co můžeme udělat pro záchranu naší planety?

ÚKLID OBCE

v rámci výpravy v pátek 29. 3.

V pátek v rámci výpravy budeme sbírat odpadky po cestě do lesa. Přispějeme tak k jarnímu úklidu obce a uděláme aspoň malý kousek práce pro naši planetu. Pokud mají děti doma pracovní rukavice své velikosti, dejte jim je, prosíme, v pátek do školky. Dětem, které rukavice z domova mít nebudou, dáme naše erární, které jsou trochu větší, takže sbírání je náročnější.

 


 

Informace o spojení tříd v době jarních prázdnin

 

SPOJENÍ DĚTÍ V DOBĚ JARNÍCH PRÁZDNIN – 1. TÝDEN

REFLEXE

První týden propojené zelené a oranžové třídy máme úspěšně za sebou. Věnovali jsme se společně tematice zdraví. Děti si společné soužití užily. Všechny, jako by o trochu povyrostly.

Děti z oranžové třídy prokázaly, že jsou v mnoha oblastech hodně samostatné. Bylo možné se o ně opřít jako o velké. Velmi zodpovědně se projevily zejména na výpravě, kde zvládly jako „první a poslední vestičky“ udržet své stádo oveček pěkně pohromadě. Smile Pro děti ze zelné třídy byly dobrým příkladem jako starší a zkušenější kamarádi.

Děti ze zelené třídy se velmi rychle (v podstatě během prvního dne) začlenily do fungování oranžové třídy. V rámci výpravy do lesa téměř doběhly. Místo toho, abychom je popoháněli, museli jsme je spíš brzdit. Smile Radostně se zapojovali do programu i společných her. Samostatně zvládali oblékání i stolování. Mají velkou snahu používat příbor správně, ale u některých dětí je ještě patrné, že nemají používání příboru zafixované – že doma jedí pouze vidličkou. Tyto děti pak buď strkají do pusy nůž, nebo mají kolem sebe doslova „nastláno“ (vidlička bez pomoci nože rýži a kuskus prostě vyhrne z talíře pryč). Prosíme o podpoření této dovednosti i doma. Děti jsou šikovné a motivované k tomu, aby jedení zvládly celým příborem. Navíc touto spoluprací obou rukou přirozeně posilují jemnou motoriku, koordinaci očí a rukou.

Doufáme, že i vy, rodiče dětí z obou tříd, jste toto propojení vnímali pozitivně. V příštím týdnu se opět těšíme na kamarády ze zelené třídy.

 


 

 

Vážení rodiče,

v průběhu těchto dvou týdnů navštěvují děti ze zelené třídy oranžovou třídu, kde jsou propojeny s mladšími dětmi z této třídy. V pondělí jsme si s dětmi povídali o tom, jak je fajn, že mají možnost pohrát si s jinými hračkami, než mají ve třídě, poznat kamarády z oranžové třídy. Toto propojení vnímáme velmi pozitivně. Většina dětí se v příštím roce posune do medové nebo oranžové třídy a nyní má zcela přirozenou možnost se s větší třídou seznámit, poznat i jiné paní učitelky, další kamarády.

Naše mladší děti se učí být bez předškoláků v pozici starších. Mají na starosti seznámit mladší kamarády s našimi zvyklostmi, být jim nápomocní, pokud je třeba.

Máme za sebou zatím 1. společně strávený den a myslíme, že jsme si ho všichni užili.

Těšíme se, že si těch propojených 14 dní společně užijeme a všechny děti z nich vytěží co nejvíce zážitků a osobních posunů.

 


 

DOCHÁZKA V TÝDNECH JARNÍCH PRÁZDNIN

25. 2. – 1. 3. a 4. 3. – 8. 3.

Všichni předškoláci budou chodit do medové třídy.


 

 

SHRNUTÍ PRVNÍHO POLOLETÍ

Vážení rodiče,

první pololetí máme za sebou a nás čeká vstoupit tou správnou nohou do druhého pololetí. Abychom vykročili správným směrem, je dobré zjistit, co všechno jsme za 1. pololetí zvládli, kam jsme se posunuli, na čem můžeme stavět. V rámci již zmiňovaného pololetního pozorování a společným popovídáním si o dětech na Oregonu nám vznikl ucelenější obrázek o třídě i o jednotlivých dětech. Ten je pro nás velice důležitý, protože nám nabízí možnost se nad dětmi individuálně zamyslet, ještě více je poznat a určit strategii práce na další půlrok, jak pro jednotlivé děti, tak pro celou třídu.

Socializace, adaptace

Z výsledků pozorování nám vyplynulo, že děti, které do školky chodí pravidelně (s menšími výpadky, nebývají často nemocné)jsou dobře zadaptované, bez problémů, poměrně zodpovědně, sebevědomě a s lehkostí zvládají každodenní rituálně se opakující činnosti (veškerou sebeobsluhu a povinnosti týkající se službiček, úklidu, přechody mezi činnostmi…). Jsou samostatnější, nepotřebují si od dospělého potvrzovat, zda jednají správně. Děti, které přichází a odchází ze školky tak, že mají dostatek času na volnou hru, se na kamarády většinou těší, hru s nimi si užívají, většina z nich ji dovede rozvinout – celkově působí uvolněně a spokojeně.

Oblasti

Zjistili jsme, že v rámci center a předškoláckého kroužku jsou všechny sledované oblasti dostatečně rozvíjeny. V individuálních rozdílech mezi dětmi hraje důležitou roli pravidelná docházka a dobře trénovaná sluchová paměť a sluchové vnímání. S většinou dětí potřebujeme pravidelně trénovat grafomotoriku. V rozvoji této oblasti můžete pomoci i vy. Učíme děti ve školce správný úchop a dbáme na to, aby ho dodržovali i při volné kresbě. Pokud je dítěti špatný úchop tužky kdekoliv tolerován (již od 3 let má tužku držet pouze jediným správným způsobem), dítě si ho může zafixovat a je velmi náročné přeučit ho na správné držení tužky.  Prosíme vás tedy o zvýšenou vnímavost k tomu, jak vaše dítě tužku drží a k důslednému opravování – u předškoláků to považujeme za zvlášť důležité (obtíže se psaním ve škole pak za to podcenění nestojí). Pokud budeme potřebovat tuto oblast s vámi probrat, oslovíme vás. J Stejně tak vám předáme informace o potřebě navštívit logopeda a potvrzení laterality.

Většina dětí z naší třídy jsou letos nebo v příštím roce předškoláci. Jsou velcí a dovedou být prima parťáky a kamarády. Ve druhém pololetí, jak jsem již psala, podnikáme více výletů, můžeme si lépe vyhrát s rozvojem oblastí v programu, volit náročnější ale o to zajímavější témata, protože se již na většinu dětí můžeme spolehnout v pravidlech a v samostatnosti. Bude fajn, když i vy, rodiče, budete na své děti pohlížet jako na velké a budete společně s námi podporovat jejich samostatné uvažování a zodpovědnost za své jednání. Pochopitelně v kolektivu vrstevníků se děti tyto dovednosti učí nejlépe a nejrychleji. Proto také doufáme, že nemoci už mají děti co nejvíce za sebou a na jaře se budeme v co nejhojnějším počtu věnovat hlavně užívání si programu, hrám s kamarády a slíbeným výletům, které děti neskutečně tmelí kolektivně a trénují v právě zmiňované samostatnosti a zodpovědnosti. Věřte, že do další životní etapy budou tyto dovednosti potřebovat nejvíc.

Těšíme se s vámi všemi na další půlrok.

Jana a Tereza

 


 

LEDEN

Na konci ledna vždy uzavíráme pozorování dětí za celé uplynulé pololetí. Shrnujeme v něm naše a vaše společné povídání o dětech na Oregonu a zejména naše půlroční pozorování. Výstupy z tohoto pozorování slouží k tomu, abychom si ujasnili, kde mají děti své silné stránky a na kterých oblastech je potřeba pracovat v dalším pololetí. Z pozorování vyplyne strategie práce s celou třídou na druhý půlrok a potřeba k individuálnímu rozvoji jednotlivých dětí. Pokud nám z pozorování vyplynou nějaké poznatky, které s vámi potřebujeme probrat, oslovíme vás. Nabízíme vám možnost se s výstupy pozorování seznámit, není to ale nezbytné (větší váhu mají pro nás než pro vás). Pokud budete mít zájem, můžete si výstup z pozorování přečíst ráno, když vodíte děti do školky. Je dobré přijít nejpozději kolem osmé hodiny, ať máte čas na na čtení a dovysvětlení případných nejasností.  V prvním únorovém týdnu vám napíši, jaké cíle jsme si stanovili pro celou třídu na druhé pololetí, na které oblasti se budeme zaměřovat přednostně.

V lednu se z nás stali kosmonauti a v raketě jsme vyletěli do vesmíru. V dramatice jsme si zařídili řídící centrum, ve kterém si rádi hrajeme. Seznámili jsme se s výstrojí kosmonauta, povídali jsme si o tom, jak to udělat, aby byl kosmonaut silný a zdravý. Trénovali jsme měsíční chůzi, různé druhy skoků a poskoků. Zjistili jsme, jaké planety obíhají Slunce a co je pro ně typické. Zkoumali jsme, jestli bychom na některé z planet mohli žít a co všechno musí planeta splňovat, aby na ní mohlo něco začít růst.

 

PROSINEC

Jen co jsme rozsvítili strom a začali si užívat adventní čas, zaťukal nám hned v prvním prosincovém týdnu na dveře Mikuláš se svými pomocníky. Anděl přišel bílý, krásný, ke všem milý a pozorný v doprovodu s malinkým lumpíkem čertíkem, který dětem našeptával, jak moc se mu líbí jejich pošťuchování. Každý z dětí přišel Mikulášovi říct, co si myslí, že se mu daří, v čem je dobrý, co je na něm fajn. Pak se zamýšlel nad tím, co by mohl zlepšit, na čem by bylo dobré zapracovat. Je zajímavé děti poslouchat, když mluví o sobě. Některé o sobě mají jen dobré mínění - neví, co by mohly zlepšovat, některé se opravdu zamyslely a svoje slabší stránky popsaly. Klobouk před nimi dolů. Pak se k tomu všemu vyjadřoval anděl s čertíkem. Děti se tetelily blahem nad slovy andílka, bylo patrné, že každý je v něčem dobrý a pro sebe i kamarády cenný. Čertíkovo pochichtávání se jim už poslouchalo hůř. Nejčastěji čertík dětem připomínal pravidla a chování ke kamarádům.

K pravidlům a zodpovědnému chování jsme se museli vracet v tomto týdnu několikrát, svoje ovoce to ale přineslo. Doufejme, že tím nic nezakřikneme  a konec roku a besídku si užijeme v kamarádské pohodě. Smile


 

 

LISTOPAD

V posledních čtrnácti dnech jsme se začali ladit vánočně. Čekal nás totiž největší úkol roku - rozsvítit v obci vánoční strom. Děti pilně trénovaly, vyráběly na jarmark a těšili se, až vám to všechno budou v sobotu moci předvést a prodat. Jarmark se i díky vám vydařil a výtěžek z něj byl rekordní - 3 500 Kč. Za tuto sumu jsme do třídy objednali stavebnici MAGFORMERS, která je u dětí hodně oblíbená a aby si z ní mohlo stavět více dětí propracovanější stavby, je nutné mít honě dílků. Stavebnice stála 3 658 Kč.

V dalších týdnech jsme zkoumali střídání ročního období a pojmenovávali si členy rodiny. Zjišťovali jsme, jak vypadá nejen česká rodina, ale i třeba africká. Abychom si takovou africkou rodinnou atmosféru prožili, přijel k nám na návštěvu pás s bubny pro všechny děti a zkoušeli jsme si různé způsoby hry na ně.

Listopad jsme zahájili příchodem svatého Martina. Vyprávěli jsme si legendu o svatém Martinovi a znovu si začali osvěžovat naše pravidla a hlavně kamarádské chování. Zjistili jsme, že podělit se a domluvit se s kamarádem je o hodně příjemnější než se dohadovat, případně přetahovat o hračky. Na výpravě našla zlaté podkovy jen polovina dětí a musela se zamyslet nad tím, jak to udělat, aby kamarádi s prázdnýma rukama nebyli smutní. Docela by nás zajímalo, jak by taková situace dopadla, kdyby ve školce nebyly děti, které tyto situace již zažili. Smile Všichni kamarádi se však ochotně o své podkovy rozdělili. Dokonce někteří byli tak štědří, že se rozdělili se dvěma kamarády, když se zjistilo, že podkov bylo ještě méně - některé zkrátka Martin ukryl příliš pečlivě. Smile

 


 

Milí rodiče,

sbíráme sušená dýňová semínka. Pokud budete doma s dětmi vydlabávat dýně a nějaká semínka do pátku nasušíte a přinesete do školky, budou mít děti radostné tvoření. J

Děkujeme

 


 

ŘÍJEN

Půlku druhého měsíce máme za sebou a s ní i první společnou akci s rodiči. Chceme moc poděkovat všem rodinám, které se zapojili do soutěže o nejchutnější štrůdl. Byli jsme sami překvapeni, kolik štrůdlů se ve školce sešlo. Vítězné rodiny dostanou diplom, který v pondělí v ranním kroužku předáme dětem. Všechny štrůdly byly výborné a hodnocení nebylo snadné. Gratulujeme vítězům a ještě jednou děkujeme všem, kteří se do soutěže zapojili.

Děti se na vyrábění s vámi rodiči moc těšili a myslím, že jejich očekávání byla naplněna. Doufáme, že ta vaše také.

Všechny děti ve třídě již plně vnímáme jako zadaptované, předškoláci jsou již zcela zaběhlí v odpoledním programu v medové třídě. Hodně teď pracujeme na tom, abychom ve třídě fungovali samostatně a zodpovědně. Snažíme se drobné konflikty s kamarády řešit tím, že si řekneme, co nám na chování kamaráda vadí, proč nám "něco" nemá dělat. Všechny věci, které se nám nelíbí a do naší třídy nepatří, jsme vyhodili z okna ven. Děti mezi ně zařadily strkání, škrábání, posmívání, neslušná slova, kopání do čehokoliv jiného než do míče, bourání s auty. Pokud někdo takové věci přesto do školky přináší - asi je našel vyhozené na parkovišti nebo na silnici Smile, vysvětluje dětem, proč se tak chová, když jsme se všichni dohodli, že nám to vadí.

Na naší nástěnce již můžete najít termíny na Oregonská setkání v příštím týdnu. Prosím, zapisujte se, ať se zvládneme sejít do půlky listopadu. Pak nám začínají přípravy na vánoční setkání (je to k neuvěření, jak rychle to všechno letí). Smile

 


 

 

ZÁŘÍ

Září máme úspěšně za sebou. Máme radost, že většina dětí si již na prostředí školky zvykla, že se radují z programu a radostně si hrají s kamarády. Jsme rády, že komunikace s dětmi i s vámi, rodiči, funguje. Také díky tomu se adaptace nových dětí posunuje dobrým směrem. Většina dětí již poměrně soběstačně funguje při oblékání, čištění zoubků, stravování a další sebeobsluze. Máme prosbu, aby děti také doma začali jíst příborem (používaly vidličku i nůž). Všechny děti jsou schopné používat příbor. Máme vyzkoušeno, že při používání příboru jsou děti při jídle mnohem efektivnější, lépe a více se najedí, zároveň trénují jemnou motoriku ruky a soustředění se na práci oběma rukama. Takové zaměstnání rukou, očí a mozku vede k tomu, že děti se soustředí jen na jídlo a jsou spokojenější. Děti, které příborem nejedí, mají více jídla kolem sebe než v sobě, při jedení většinou nevydrží sedět, podpírají si hlavu, jedí velmi pomalu, pomáhají si rukama, protože bez  nože nic pořádného nenaberou.

Děti, které k nám již nějaký ten čas chodí, jsou zaběhnuté, mezi novými dětmi si již našly nové kamarády, působí spokojeně, vyrovnaně. Někteří z nich jsou dobrými průvodci a pomocníky nových dětí, někteří se této roli brání. Všichni předškoláci svým podpisem stvrdili, že mladším dětem budou vzorem, budou jim pomáhat, pokud budou o pomoc požádáni a že budou dodržovat dohodnutá pravidla. V září jsme si všichni nechali čas na rozjezd a adaptaci, od října na dodržování pravidel od starších dětí budeme již trvat. Těšíme se na společné akce, které nás čekají.

Přejeme všem klidné volné dny.


 

 

 

Milí rodiče,

první dva týdny školky máme za sebou, tak podáváme první informace o našem sžívání se. Děti během dne vypadají spokojeně. Na některých je vidět, že se do školky na kamarády těší, pro některé je loučení s rodiči ještě obtížné, ale každý den je vidět alespoň lehký pokrok. Je moc dobře, že se s dětmi (zejména novými nebo mladšími) domlouváte na vyzvedávání a respektujete jejich přání. Někdy je pro mladší nebo nové děti ještě teď na podzim odpoledne bez maminky dlouhé a ustýskané.

Jsme také moc rády, že ráno neslyšíme dobré rady, aby děti byly hodné. Je fajn, že se zajímáte, co si ve školce užily, s kým si hrály. Slova "být hodný" a "zlobit" nepoužíváme, protože pro každého mají jiný obsah a význam. Pokud s Vámi něco potřebujeme řešit, vyhledáme si vás ráno nebo odpoledne a pokud potřebujete řešit něco vy s námi, nebojte se přijít a zeptat. Zatím máme, pocit, že to všichni víte a komunikace funguje.

Děti si společný program ve školce užívají. Už umí nějaké písničky, pustili jsme se společně do tvoření v centrech, zvládají i výpravy v lesním terénu.

Prosíme o denní kontrolu šaten a domluvu s dětmi na tom, co si mají vzít na zahradu. Čeká nás ještě teplé a slunečné počasí, kraťasy užijí venku i uvnitř, protože za slunečného počasí máme třídu opravdu vyhřátou. Na pobyt venku si děti vždy mění kraťasy nebo tepláky, takže je potřeba mít ve školce vše dvakrát a dětem připomenout, co je na ven a co dovnitř.

Děkujeme a více na rodičovských schůzkách.

Jana a Tereza


 

 

Milí rodiče,

zkontrolujte, prosím, dětem vybavení v šatnách a řešte s nimi ráno, co si mají vzít na ven. Víme, že informací je teď hodně, pro některé z vás je nové vše. Pro vaše děti je vše také nové, a pokud vůbec netuší, co si mají na ven vzít nebo některé věci nemají, jsou teď takové situace pro ně obrovským stresem.

Běžně se nám během těchto dvou dnů stávalo, že děti mají jen holiny, jediné boty jim jsou malé, nemají na ven tepláky, nebo je mají nahoře mezi náhradním oblečením, kam nedosáhnou.

Nejdůležitější jsou tedy tyto informace:

  • v botníku jsou holiny i tenisky (v odpovídající velikosti)
  • na háčku visí vše, co si mají děti vzít na sebe ven (i tepláky nebo šusťáky)
  • dítě je s rodiči domluveno na tom, co si má na ven obléci

Vše ostatní funguje dobře. Děti se ve třídě již orientují, většina si dokáže najít hru, kamaráda pro hru. Postupně se poznáváme a zjišťujeme, jaká pravidla je potřeba dodržovat, aby nám tu spolu bylo dobře a aby se nám nic nestalo.

Joomla SEF URLs by Artio

webdesing: alena.k©2012
Joomla - all right reserved ©2012 MŠ Doubravčice

joomla template