Tisk

ZAČÍNÁME SPOLU

V MEDOVÉ TŘÍDĚ VÁS VÍTAJÍ :

zástupkyně ředitelky: Kateřina Kebrtová Tomšů

učitelka: Mgr. Eliška Pokorná

 

Školní rok 2018/2019

 

DUBEN

Týden knihy je za námi a my si ho náramně užili. Poznali jsme nové kamarády, kteří nám ukázali jak je množné přečíst knížku i když neumíme písmena. Pipi Předvídavá předvídá podle obrázku co v knize bude za příběh, či jak příběh bude pokračovat. Týna Tazatelka, se ptá na vše co ji zaujalo, Standa Shrnovač, pečlivě poslouchá a pak shrne celý děj a Viktor Vyjasňovač, řeší neobvyklé věci, které ho zaujali. Na téma knihy jsme si otevřeli také centra a poznávali co všechno se s knihou dá dělat a zkoušeli různá písma, jak se dřív do knih psalo. Ve čtvrtek jsme navštívili knihovnu v Českém Brodě a užili si příběh " O hladové housence". V pátek nás dědeček Kryštofa seznámil jak to vypadá v papírně a jak se papír vyrábí. Celý týden jste měli možnost vyměňovat knihy v bazaru. Děti nadšeně ukazovaly a vyprávěly, jaké nové knihy mají. Celý program nám obohatilo čtení s rodiči. Děkujeme všem, kteří se zúčastnili. Děti spokojeně poslouchaly a užívaly si přítomnost jiného dospěláka.
Čeká nás posledních pár měsíců školky, než se vydáme na prázdniny, pro někoho úplně poslední s námi. Na toto období jsme připravili spousta aktivit. Doufáme, že budou děti zdraví a budeme mít možnost sdílet zážitky všichni pohromadě. První výlet čeká předškoláky ve středu 24.4. termín jsme posunuli z důvodu zápisů ve škole, a tím se posunulo i fotografovaní na úterý 23.4. hned po Velikonocích. Fotografovat se budeme celá třída a předškoláci, co jdou do školy také na tablo. Přehled akcí aktualizujeme na webu i nástěnce.

 

Měsíc duben tradičně věnujeme knize. Rádi Vás opět přivítáme ve školce při akci "ČTEME DĚTEM". V týdnu od 8.4. - 12.4. můžete přijít dětem představit svoji oblíbenou knížku z dětství, nebo knihu, kterou s dětmi doma rádi čtete. Těšíme se na Vás v raním kroužku mezi 9:00 - 9:30 nebo při odpočívání 12:30 - 13:00. Kdo z Vás bude mít chuť strávit s námi půl hodinku, napište se do tabulky, která bude viset na nástěnce.

 

BŘEZEN

Začátkem března jsme si představili různá povolání. Pomohli nám s tím také tatínek Viky a Erika, kteří nám představili své povolání a my si tak zažili akci s policií a exkurzi v autodílně. Moc za to děkujeme.  Minulý týden jsme přivítali jaro. Děti vyrobily krásné Morany a v pátek jsme je poslali Šemberou na severní pól. S předškoláky jsme se šli podívat do první třídy v ZŠ Českém Brodě, děti strávily hodinu jako opravdoví školáci a moc jim to ve škole šlo.


Po dobu 14 dnů jsme se prostřídali na prázdninách a propojili s předškoláky s oranžové. Pro všechny to bylo velmi obohacující. Tento týden se již vracíme do svých tříd a loučíme se z vesmírem a vědecké bádání s profesorem Ekodikem pokračuje dál na naší planetě Zemi.

Dělání, dělání... každá práce je užitečná, poznáváme profese. Tento týden si představíme a vyzkoušíme různá povolání. V úterý nám povolání "POLICIE"představí tatínek od Viktorky a v pátek se půjdeme podívat do autodílny, kde pracuje tatínek Erika. Kdyby někdo další měl chuť a nápad, jak nám může představit své povolání rádi ho přivítáme ( po celý březen) v ranním kroužku ( cca od 9:15) nebo navštívíme v zaměstnání, zvládneme - li to pěšky či MHD.

 


ÚNOR

V únoru jsme se vrátili do vesmíru a prozkoumávali meziplanetární prostory, galaxie, přistáli na měsíci, objevili mimozemskou civilizaci. Hodně jsme se soustředili na týmovou spolupráci, umět si vzájemně ve skupině pomoc, a dokázat dojít k cíli jako skupina. Program se nám vydařil, děti to bavilo, užívaly si společné aktivity. Posílili jsme týmového ducha a kamarádství.

Ve čtvrtek 21.2 jsme radostně přivítali v MŠ i Vás rodiče ve " Vesmírných dílničkách". Děti si aktivity viditelně užívaly a věříme, že jsme pobavili i Vás dospěláky a užili jste si s námi odpoledne tak trochu po " našem".

Tyto dva týdny máme prázdninový provoz jen na dvě třídy. Naší třídy se žádné velké změny netýkají, naše děti zůstávají všechny ve třídě a přibíráme k nám předškoláky z oranžové třídy. Dneska jsme si to společně moc užili.

Počasí je jak na houpačce, trochu se pereme zda dát mikinu pod bundu či nikoliv a vzít si ty teplé rukavice a nákrčník???? Při sluníčku, kdy na terase je opravdu teplo, pod zimní bundu mikinu nedáváme a děti vědí, že kdyby jim byla zima mají přijít. Pod tenčí bundy si mikiny berou. Prosíme, ráno s dětmi oblečení zkonzultujte a domluvte se zda i při sluníčku je nákrčník, mikina... nutná. Řekne - li nám dítě, že je s mámou domluvený, že nemusí nákrčník, že nemusí mikinu (každé dítě má jiné potřeby) nenutíme je.

 

 

Milí rodiče

První pololetí máme za sebou. V tomto období, se snažíme stmelit kolektiv, naučit děti chápat pravidla a podmínky soužití v kolektivu, respektovat dospělé a kamarády. Pro nové děti a rodiče ještě navíc pochopení chodu školky a programu. Myslíme, že tyto cíle se nám podařilo naplnit. Děti jsou zadaptované, naladěné na sebe i na program. Kolektiv skvěle funguje. Podporujeme kamarádství a sounáležitost. Nejde říct, že by nedocházelo ke konfliktům, pocitům nedorozumění…, ale to je v každém kolektivu naprosto normální. Důležité je však, že si o tom dokážeme promluvit, zamyslet se nad tím a pochopit, jak to příště vyřešit jinak. V programu  i při volné hře se většina dětí radostně zapojuje, umí si najít kamaráda, hru, která ho baví, použít materiály, pomůcky, hračky, které jednotlivá centra nabízejí a smysluplně a přiměřeně ke svému věku využít volný čas.  Díky takto zvládnutému začátku je možné posunout program dál.

V průběhu I.pololetí navazujeme na Oregonskou metodu a děláme si průběžné pozorování jednotlivých dětí. Toto pozorování není žádné hodnocení (vysvědčení) dětí, ale je pro nás pedagogy velmi důležité. Motivuje nás individuálně se zamyslet nad každým dítětem a umožňuje nám nastavit program ve druhém pololetí co nejvíc na míru. Pozorování máme k náhledu ve třídě v ranních hodinách, při příchodu dětí. V případě, že nám z pozorování něco vyplynulo a potřebujeme to s Vámi konzultovat, oslovujeme Vás sami.

Co nám z pozorování vyplynulo pro třídu: Díky velmi dobře nastavenému systému a programu se děti skvěle rozvíjejí ve všech oblastech přiměřeně svému věku. U předškoláků je velmi účinná kombinace dopoledního programu (kde si činnosti hodně řídí sami) s předškoláckým kroužkem, který je každý den zaměřený na jinou oblast a kde dostávají práce, které by si třeba nevybrali. Tady se často rozkryje, že jim něco nejde, že tomu nerozumí a oni se s tím musí naučit pracovat a řešit to. Díky tomu to systému, se nám velmi dobře daří připravit děti na přechod do 1. třídy.  Z celkového náhledu se zjistilo, že největší limitem dětí je docházka. Aby děti mohly program prožívat, chápaly souvislosti a návaznost je důležitá pravidelná docházka. Jsou děti, které týden nechodí a nic to neznamená, přijdou do kolektivu a za jeden den navážou tam, kde přestaly. Je však spousta dětí, které mají rozjezdy pomalejší, trvá jim to déle, a když už vypadá, že jsou zpátky, opět onemocní. Tady se žádné posuny očekávat nedají. Děti jsou často zmatené a program ani hry s kamarády neprožívají tak uvolněně, jako tomu bylo dříve.  Zvlášť citelně se projeví absence u předškoláků a to, i když do školky chodí, ale kroužek začnou vynechávat. Často se stává, že rodiče mají ve druhém pololetí pocit, že už o nic nejde, že v září jdou do školy, tak ať si ještě užijí volno. Tato služba je však pro většinu dětí službou medvědí. Program je dělaný v návaznosti, 99% dětí, které pravidelně vypadávají na 2-3 dny v týdnu, mají pak potíže se zachycením myšlenek programu, uniká jim souvislost, vidí, že jsou pozadu oproti ostatním a začíná jim to vnitřně vadit. O to více pak škemrají, aby zůstávaly doma.  Cílem naší školky není přečkat čas, než přijdou rodiče z práce, ale hravou formou a kamarádstvím dát dětem co největší nabídku podnětů, z kterých oni si postupně samy dokážou roztřídit, co je baví, nebaví, co je dobré špatné, jak se zachovat, zareagovat a rozvíjet je tak po stránce sociální, rozumové i tělesné.

Na co se zaměříme ve II.pololetí:

Naše třída je složená z předškoláků a budoucích předškoláků. Našim cílem je u stávajících předškoláků co nejvíce rozvinout a zafixovat jejich samostatnost. Měli by si umět samostatně vyřešit své potřeby, postarat se o své věci, vykomunikovat nedorozumění s kamarády, umět si říct, když něco neví, nechápu. Často se stává, že děti ve známém kolektivu toto vše zvládnou, ale nemají – li tyto návyky zafixované, plně osvojené, s přechodem do nového kolektivu se vrátí do své nejistoty.  A tady je dobrá podpora i z Vaší strany, abyste stejné kompetence chtěli po nich doma. Čím více se budou s podobnými situacemi setkávat, tím více si začnou být jistější.  Obrací-li se na Vás s problémem, je dobré je podpořit a zeptat se: Jak si to řešil, co s tím budeš dělat, zkus to a přijď mi říct, jak se to podařilo.  Je dobré podporovat jejich touhu po vzdělávání, získávání a vyhodnocování informací formou otázek a podporou programu. A v neposlední řadě by si měli zvyknout na nějakou povinnost, něco co bude potřeba dělat, i když se jim nechce.

Všechny mladší dětí z naší třídy jsou budoucí předškoláci. Naším cílem  je zaměřit se na oslabené oblasti, včetně sociální, aby příští rok mohly v plné síle rozvinout své osobní já a svou samostatnost.  A tady je opět důležitá pomoc z Vaší strany. Uvědomit si, že za rok a půl jde Vaše dítě do školy a že je potřeba mu pomoc s osamostatněním. S jistotou umět se prosadit mezi staršími kamarády s důvěrou, že to zvládne. No a neméně důležitá je docházka.  Dochází–li dítě po 8:00 hodině a chodí–li často po obědě, žádný prostor pro individuální rozvoj není. Nejen, že nemáme možnost se zaměřit na oslabené oblasti, ale dítě se není schopno ani plně socializovat a tím získat jistotu a samostatnost. Těžko můžete po rozespalém dítěti, nejistě pokukujícím po třídě chtít, aby za 15 minut něco zvládlo. Chodí–li dítě v 8-8:30, a jde domů po obědě, stihne se před programem právě tak akorát rozkoukat a nasvačit.

Říkáme, že druhé pololetí je pro nás i děti za odměnu. Už se známe na tolik, že si můžeme dovolit spoustu věcí a užít si pro mnohé poslední půl rok ve školce naplno. Čeká nás spousta akcí a výletu a nabitý program plný zajímavostí.  Už se na to všichni moc těšíme.

No a to nám připomíná, že nemají všichni zaplacený fond, ani keramiku ( termín byl do 31.1.), prosíme o dodání Děkujeme



 

Vítáme Vás v novém roce

Vstup do nového roku jsme zahájili s téměř 100% docházkou a tak jsme všichni společně mohli rozjet nový projekt: "Cesta do vesmíru". Tento projekt nás bude provázet až do března. Z dalekých cest se k nám po Vánocích vrátil profesor Ekodik, s informacemi a fotografiemi ze světa. Profesor nám sdělil, že v některých vzdálených zemí narazil na velké rozšíření ropáků, a že by bylo dobré prozkoumat vesmír a hledat jinou planetu, kde bychom taky dokázali žít. Tento týden, jsme se věnovali otázce, co to vesmír vlastně je. Děti zkoumaly v různých knihách informace o vesmíru a následně měly vyrobit co je zaujalo. Poté jsme zjistili, že do vesmíru lítáme jako kosmonauti a tak jsme zjišťovali, co to obnáší, co nosí kosmonaut ve vesmíru, co jí, co to je stav beztíže a při tělocviku ve výcvikovém středisku jsme se na to připravovali. Ve čtvrtek jsme si vyrobili cestovní pasy kosmonauta a přemýšleli jak si zlepšit kondici a jako kosmonaut být zdravý. V pátek jsme se vydali na expedici. Zasněžené pole nám posloužilo jako povrch měsíce a my se vydali zkoumat podle stop, kdo na měsíci byl. I my jsme na měsíci stopy zanechali a také zkoušeli, projít nebezpečným územím jako průzkumníci a stopaři. V prohlubování těchto dovedností budeme na dalších expedicích dál. Tento týden, nás čeká zjistit informace o raketě a vydat se zkoumat sluneční soustavu. Uvítáme jakékoliv materiály a pomůcky k tématu.

Obecné informace:

 


VÁNOČNÍ BESÍDKA

BESÍDKA ZÍTRA 20.12.  BUDE.  JE NÁS STÁLE POMĚRNĚ MÁLO, ALE DĚTI SE TĚŠÍ. DOMLUVILI JSME SE, ŽE TO ZVLÁDNEME.

S dětmi pilně trénujeme vánoční představení, ale bohužel nám 2/3 třídy onemocněla. Bude -li ve čtvrtek méně než 10 dětí, museli bychom představení zrušit. Nahrazovat se nebude, námět je převážně vánoční,  jiný termín se nehodí. Jestli někdo ví, že by dítě mohlo na besídku dorazit,  přijďte pokud to půjde už ve středu, kdy budeme mít další zkoušku. Nacvičujeme tři nové písničky a pohádku, takže určitě nebude stačit příchod v den besídky. Kdo ví, že dítě se z nachlazení do besídky nedostane, prosím omluvte ho ve středu, abychom věděli, kolik nás bude a zda zvládneme představení uspořádat. Věříme, že se nám to podaří, třeba i s menším počtem. Děkujeme a těšíme se na Vás.

JARMARK

Tak už je to zase za námi poctivé měsíční trénování se vyplatilo a andělský sbor zpíval jako na nebesích. Moc jim to šlo, všichni do toho dali, co mohli a za to mají náš velký dík. Užili jsme si to a dle Vašich reakcí věříme, že i Vy. Vydařil se i prodej výrobků moc děkujeme za Vaši podporu a spolupráci a maminkám Natálky a Lii za upečení dobrůtek, které nám výrazně zvýšily náš přísun do kasičky Smile

Celkem jsme vydělali 5100,- Kč a rozhodli jsme, že celou částku utratíme za stavebnici, která nám ve třídě chybí, a s kterou jsme si v oranžové třídě moc vyhráli. Celá částka padla za sadu MAGFORMERS (magnetická stavebnice) + komponenty (kolečka, figurky). Děti to ještě nevědí, čeká je překvapení, až to přijde. Wink

MIKULÁŠSKÝ TÝDEN

Tento týden, prožíváme s Mikulášem a zahájením adventu. Dnes jsme se přestrojili za čertíky a vydali se do pekelné školky, na čertí rej. Děti musely splnit hned několik úkolů, aby byly pasování na opravdové čerty a získaly ocas a rohy. Naučily se také čertí řeč a zatančily si hned několik čertích tanců. Nakonec je čekala kniha hříchů a dobrých skutků. Zjistili jsme, že v každém z nás je kus andílka, ale i čerta a že bychom se měli starat, aby ta čertí strana nevyhrávala. U koho bylo hříchů víc, toho si čertice potěžkala v pytli, to aby věděla, jak to bude příští rok, když se hříchy nesmažou. Děti se smály a říkaly, že to příští rok nebude potřeba. Na konci měly rozhodnout, jestli hříchy v pekelné knize jsou pravdivé, a i když se některým nechtělo, uznaly, že na tom něco bude Smile

Škoda jen, že si to vzápětí nepamatují. A tak jen co jsme se s čertí školkou rozloučili a uběhla hodina, už se nám polovina hříšníků vrátila do formy a místo čerta musela soptit paní učitelka. Bohužel nám polovina dětí zapomněla, co je to zodpovědnost, poctivost a slib. Když máme program a děti jsou pod dohledem dospěláka, vše zvládají skvěle. Pracují, fungují, vše schválí, na vše mají názor, o všem ví... V okamžiku, kdy jsou za sebe a myslí si, že nejsou vidět, okamžitě vše poruší. Tento problém máme již u poloviny třídy. Jsou - li konfrontování vše vědí, se vším souhlasí za půl hodiny, to udělají znova. Mají pocit, že jim to projde... Ale co jim má projít? Vždyť jsme se na pravidlech domluvily, oni vědí, že svým chování ohrožují sebe nebo ostatní, že ruší a zdržují kamarády... Důslednost v dodržování slibů a pravidel to je to, co jim chybí a velmi často je to citelné, když se vrací po nemoci. Zkuste s námi dohlédnout, jak zodpovědně dodržují dohodnuté věci a zda se na ně můžete spolehnout. V pondělí dostaly děti úkol. Měly si zapamatovat a vyřídit, že na středu mají mít červeno černé oblečení. Informace visela také na nástěnce. Sami můžete posoudit, jak zodpovědně se tohoto prvního domácího úkolu chopily a zda informaci vyřídily. No několik dětí, co v pondělí ve školce byly, oblečení neměly.   No, a aby toho nebylo málo, někdy se to sejde, tak se u nás rozmohla sprostá slova a to ne jen ta ledajaká, ale poměrně hrubá, že by se lecjaký dospělák červenal. Říkají si tak při společných hře. Jelikož je to opakovaně, děti si budou slova malovat a s vámi doma konzultovat jestli je vhodné takto mluvit s kamarády.  No naštěstí se to netýká všech a věříme, že s vaší pomocí zas ty čerty vrátíme mezi rohaté andílky. Innocent

P.S: Sešity či bloky jsou nutné papíry dochází a je zřejmé, že za chvílí nebudou moc naplňovat své mohutné kreslící potřeby. Nemluvě o hromadě papírů válejících se v šatnách. Bloky jim potřebu naplní a zůstanou po dobu než je vykreslí ve třídě. O sešitech se mluvilo i na třídních schůzkách... Děkujeme.


SEŠITY či BLOKY NA KRESLENÍ

Vzhledem k tomu, že děti rády kreslí v ateliéru a my nestačíme dodávat papíry, prosíme, aby si každé dítě přineslo sešit nebo blok A4 nelinkovaný, ke své potřebě.

Budeme rádi i za dodání „ šmíráků“ papírů z jedné strany popsané.

 

LISTOPAD

Uteklo to jako voda a listopad je za námi. My ho prožili přivítáním podzimu, prozkoumáním ročních období, připomenutím si starých tradic a svátků a chystáním na jarmark. Myslím, že jsme si to skvěle užili. Povedl se také výlet do divadla v Českém Brodě, kde se čerti učili zpívat koledy a dokonce i ty , které jsme se učili i my ke stromečku. Moc nás to potěšilo. Přípravy na jarmark jsou za námi. Musíme ocenit velkou píli dětí s nácvikem písniček. Některé písničky mají těžký text, ale děti to neodradilo a pilně trénovaly.  Vždy se v pondělí těšily, které nové budeme v týdnu nacvičovat. V dílnách vyrobily spousta dárečků na jarmark. Dalo jim to hodně práce a ne vždy to bylo snadné, naopak, občas bylo nutné překonávat nedržící ozdoby a lepidlo, které ne a ne uschnout, ale zvládlo se to.  A tak na Vás zítra v sále čeká krásný balíček, opravdu cenných věciček. Věciček, které děti vyráběly právě jen a jen pro Vás a moc se na to těšily. Kdo stihl vyrobit vše má balíček v hodnotě 180,- Kč. Za peníze utržené z jarmarku si po domluvě s dětmi zakoupíme něco zajímavého do třídy, něco co je obohatí při jejich hře s kamarády. Děkujeme za podporu.


Strašidelný průvod

V pátek jsme vyrazili ve strašidelných kostýmech obcí. Všechny děti měly připravené moc pěkné kostýmy a náramně na ně byly pyšný. Předvedly nám co jako strašidla umí, skvělým tancem kostlivce nás obveselil Mirek a anglickou zombii písničku nás všechny naučil Erik, zařadili jsme ji také do našeho repertoáru. Spolu s ní a naučenou strašidelnou písničkou, jsme nejdříve potěšili menší kamarády ze zelené třídy. Předvedli jsme jim skvělou show i  se společným zombii tancem k domluvených maminek. Moc děkujeme, maminkám od Terezky, Natálky a Toma Stárka, které nám návštěvu umožnily, náš strašidelný průvod úžasně přivítaly a připravily dárečky a pohoštění. Moc jsme si to užili.  Neplánovaně jsme se také zastavili v cukrárně a obveselili paní cukrářky. I tam jsme dostali výslužku. Celá akce se velmi vydařila.

Jak si vedeme:

Oregon máme za sebou a pilně pracujeme na všem, na čem jsme se domluvili. Děti jsou motivovány a do programu plně ponořeny. Pracujeme na rozvoji společné hry a začíná se to skvěle dařit, děti ve volné hře společně tvoří, staví, hrají stolní hry, zkoumají... a hlavně spolupracují a komunikují. Začínáme nacvičovat písničky ke stromečku a jde nám to výborně, no a už pomalu také tvoříme výrobky na jarmark. Už se to blíží... Kdyby někdo z rodičů, chtěl na jarmark jakýmkoliv způsobem přispět ( fantazii se meze nekladou) budeme moc rádi. Osvědčilo se pečení dobrůtek na prodej loni nám maminky napekly mufiny, perníčky a jiné drobné sladkosti, které se skvěle prodávaly. Budeme rádi za jakoukoliv Vaši pomoc. Nápady, nám prosím hlaste, ať víme s čím počítat. Děkujeme.

 

Podzim v Praze

Tento týden, jsme vyrazili s předškoláky na celodenní výlet do Prahy. Výlet se ohromě vydařil, bylo krásné počasí, děti byly skvělé, vše zvládaly naprosto samostatně a pozorovaly kde jaký detail, který nám podzimní Praha poskytla. Naše cesta vedla Petřínskými sady k Petřínské rozhledně a dál přes nádherné výhledy na celou Prahu, k chrámu sv. Víta na Pražském hradě.  Výlet s kamarády, bez rodičů, je zcela něco jiného s neopakovatelnými zážitky. Užívali jsme si jízdu vlakem, kde jsme obsadili polovinu kupé, cestu tramvají, kdy balancování rozjezdů bylo jak jízda na surfovém prkně, úžasná hřiště na Petříně, kde se společně s kamarády ze školky asi jinak nesejdeme, pozorovali jsme sochy v parku pod Petřínem, jak to ti sochaři dokázali, vysochat z kamene listy knihy? Viděli strakapouda, sojku i veverku v jabloňových sadech, stopovali lanovku na Petřín, počítali schody snad až do nebe... Hledali královské koruny před Pražským hradem, fotili se s hradní stráží a živě si povídali s rytíři, kteří tam pózovali pro cizince. Zážitek bylo projít ostrahou Pražského hradu, kde jsme byli konfrontování, zda nemáme v batůžcích bombu, neměli a tak jsme se dostali až k chrámu sv. Víta, počítali chrliče a stali se objektem fotoaparátů Japonců, kteří obdivovali malé turisty. Výlet se náramně vydařil, děti se zase o krok posunuly dál v samostatnosti a zodpovědnosti a  společné zážitky upevnily jejich kamarádství. Přesně proto se tyto výlety pořádají, podporujte své děti ve výletech a akcích školky a v  případě nejistoty, zda výlet zvládnou, jim rozmluvte všechny chmury a na výlet je pošlete, stojí to za to!

Jak si vedeme: Tento týden jsme se loučili s ptáčky, děti téma velmi zaujalo a tak jsme zkoumali a vyráběli špačky, vlaštovky, sýkorky zkrátka ptáky všeho druhu. Ve středu jsme se v ptáčky proměnili a trénovali křidélka na let do Afriky, dostali jsme se tam a zobáčky ( kolíčky) jsme se nakrmili dobrotami ( víčky). Děti už se ve třídě skvěle zadaptovaly, orientují se v centrech a i ve volné hře využívají všechny pomůcky, které nabízejí. Hrají stolní hry, společně staví, prohlížejí si knihy, zkoumají v pokusech a tvoří v atelieru... během hry občas dojde ke standardním konfliktům, zvláště na zahradě, kde nás je mnohem více,  je to  příležitost naučit se, jak s kamarádem komunikovat, uznat svoji chybu, případně se omluvit. Děti učíme, aby si konflikty nejprve řešily samy a když kamarád neslyší vyhledaly dospěláka. Podporujte je v samostatné komunikaci a řešení problémů. Chyba není problém, chyba je cesta, která Ti pomůže ukázat správný směr.

"Oregon" pohovory se nám blíží ke konci, příští týden vypíši poslední tabulku a pak už by to bylo na individuální domluvě. Kdo ještě nebyl, prosím napište se...

Kroužky se nám naplno rozjely, děti si užívají cvičení v pondělí i zvířátka ve středu a na keramice máme za sebou pro někoho první setkání s hlínou a vyrábění podzimní kachličky.

Jablíčkobraní

Děkujeme všem rodičům, kteří podpořili akci Jablíčkobraní a zúčastníli se soutěže o nejchutnější štrúdl. Celkem bylo 16 soutěžících, štrúdly měly veliký úspěch. Nejvíce bodů od dětí získal štrúdl rodiny Hradeckých a od dospělých rodiny Kunclových. Vítězům gratulujeme, vyhlášení vítězů proběhne také v ranním kroužku s dětmi. Věříme, že jste si akci užili a těšíme se na další společné setkání.

Chtěli bychom moc poděkovat Vám všem, kteří s námi sdílíte potřeby třídy a pomáháte nám s příjemnějším prostředím a zpestření výuky. Moc si toho vážíme. Díky Vám již máme ve třídě žehličku a přislíben máme také CD přehrávač, maminky nám pomáhají s výzdobou třídy, věnce, truhlíky,nosíte nám VV pomůcky, krmení pro zvířata, přírodniny a mnoho dalšího... Jste úžasní, děkujeme.

Ukázky jen v pondělí. Hodně se nám rozmohlo ukazování osobních hraček v kroužku. Vzhledem k tomu, že se jedná o více dětí a tím se poměrně kroužek protahuje a narušuje tak další program. Ukázky hraček a trofejí noste pouze v pondělí. Ukázky a příspěvky k tématu kdykoliv. Smile

Říjen

Začíná nám nový měsíc a my jsme se s dětmi vydali na pole. Zjišťovali jsme co a jak na poli pěstujeme. Vše jsme zakončili výpravou kolem pole a zahrádek našich sousedů. Tento týden s námi poprvé byla také nová paní asistentka a šlo nám to společně moc dobře. Děti mají funkci paní asistentky vysvětlenou, vše pochopily a všichni jsme rádi, že nám její přítomnost pomáhá ke klidné atmosféře ve třídě.

Tento týden 11.10. od 15:15 nás čeká JABLÍČKOBRANÍ akce pro rodiče a děti, kde se můžete zúčastnit soutěže o nejchutnější štrúdl. Podrobné informace najdete na nástěnce.

Od úterý rozjíždíme "Oregon", zhruba půlhodinový společný pohovor, při kterém vyplníme dotazník z tzv, oregonské metody pozorování dítěte. Dotazník je nástroj na mapování posunů dítěte a rozvoje jeho učení ve všech oblastech. Tyto záznamy nám umožňují sdílet s Vámi informace týkající se pokroků dítěte a společně vytvářet dlouhodobé i krátkodobé cíle pro výuku dětí.

Na nástěnce je tabulka s nabídnutými časy, která se bude každý týden měnit. Prosím podívejte se a bude - li Vám nějaký čas vyhovovat zapište se. osobní pohovory bychom měli zvládnout během měsíce, abychom s výsledky mohli dál pracovat.

Platba kroužky, taška šatna: kdo ještě nezaplatil kroužky a kdo má zájem o tašku do šatny, prosíme zaplaťte do konce týdne.

Do třídy sháníme třeba i  starší žehličku, CD a USB přehrávač, případně mini aku vysavač ( na drobečky), kdybyste někdo měl a do třídy mohl věnovat, budeme moc rádi.

 

Září

3.týden

Tento týden jsme si v centrech prožili další dva živly VZDUCH A OHEŇ. Prozkoumali jsme, kdy nám pomáhají a kdy můžou škodit. Ve středu jsme cvičili jako "vítr"  s padákem a stužkami. Ve čtvrtek nás čekala celodenní výprava. Nejprve jsme se podívali na video od OSN o naší planetě a pak přečetli vzkaz od profesora EKODIKA, který objevil v Doubravčicích stopu podivného zvířete ROPÁKA.  Vydali jsme se do našich lesů zkoumat a hledat, zda se zde Ropáci skutečně vyskytují a jestli se jim u nás líbí a chtějí zůstat. Ropáci se živí odpady a přeměňují přírodu na pustinu. Cestou jsme pozorovali les, stopovali zvířata a prozkoumávali potok. Výprava se skvěle vydařila, děti vytvořily týmy a nadšeně plnily úkoly. Zjistili jsme, že se zatím Ropáci v Doubravčicích neusadili, ale kdo ví? Bude nutné i nadále při našich výpravách prozkoumávat okolí a pozorovat výskyt Ropáků :-). V pátek jsme si představili hudební nástroje a vyzkoušeli zahrát v rytmu.

Jak si vedeme: Nejtěžší bylo pondělí a úterý, kdy jsme měli problém udělat i ranní kroužek. Ale vše se nakonec zvládlo, principy jsme si připomněli a zbytek týden si  děti vedly skvěle, do práce byly motivované a radostné. Pracujeme na týmové spolupráci, která nám ještě úplně nejde a na toleranci k ostatním.

Máme za sebou druhý týden. Zahájili jsme program a prozkoumali planetu Zemi. Objevili čtyři živly země, oheň, vzduch a voda. Děti se zapracovaly v centrech, začínají si zvykat na změny a novinky. Problém nám dělá vnímání a přemýšlení. Zkoncentrovat jejich pozornost, je zatím stále nadlidský výkon a tak čarujeme a motivujeme a občas se to i zdaří. Holt mnohé děti jsou ještě na prázdninách. Při volný hře řešíme neustále překračování pravidel. Oproti minulým letům je nás na zahradě mnohem víc a tím i mnohem více potenciálních nebezpečí a konfliktů. A tak vysvětlujeme, a řešíme a vysvětlujeme a řešíme. Snad to přinese " ovoce" a my se dočkáme, že se děti spolu naučí hrát. Z důvodu bezpečnosti, prosíme, zavírejte branku na zahradu, na děti se zatím nedá spolehnout a můžou proklouznout, a při odchodu kontaktujte učitelku a informujte, že si dítě odvádíte. Prosíme o denní kontrolu šaten a domluvu s dětmi na tom, co si mají vzít na zahradu. Čeká nás ještě teplé a slunečné počasí, kraťasy užijí venku i uvnitř, protože za slunečného počasí máme třídu opravdu vyhřátou. Na pobyt venku si děti vždy mění kraťasy nebo tepláky, takže je potřeba mít ve školce vše dvakrát a dětem připomenout, co je na ven a co dovnitř. Do třídy nám přibila zvířátka. Za malé ptáčky děkujeme mamince od Jáchyma. Jsou úžasně legrační, radost je pozorovat. Příští týden se na Vás těšíme u třídních schůzek, vzhledem k novinkám budou důležité, tak prosíme o Vaši účast.


Milý rodiče,

zahájení nového školního roku jsme zvládli, pro nás i pro děti je letos spousta nového, ale pomalu se tím prokousáváme a myslím, že velmi brzy se vše zajede a uklidní. Na těchto stránkách Vás budeme informovat, co je u nás ve třídě nového, co jsme prožili a co je potřeba. V oknu TVP je třídní vzdělávací plán na daný měsíc, abyste věděli, co právě s dětmi prožíváme, co řešíme. Přivítáme jakékoliv nápady, pomůcky ke zpestření daného programu. V oknu akce, aktualizujeme výlety, divadla, akce , které nás čekají. Akce sledujte, může docházet ke změnám. Visí také na nástěnce.

U šatny máte nástěnku, kde jsou také aktuální informace. Momentálně je aktuální dokontrolovat Vaše kontaktní údaje ( jsou v šanonu v oranžové třídě, paní učitelky Vám je předají), přečíst školní řád v hale a podepsat se na nástěnce do tabulky. Vše by mělo proběhnout do pátku.

Třídní schůzka bude s oranžovo třídou dohromady v úterý 25.9. pro rodiče předškoláků od 17:30, pro ostatní od 18:00. Prosíme, udělejte si čas, třídní schůzka je jediná a doladíme společně, některé detaily k chodu MŠ a třídy.

V hale jsou desky na docházku, naše žluté. Nezapomínejte, prosím,  psát zda jde dítě po obědě (12:30) O, nebo po spaní S., abychom mohli zabezpečit odpolední chod školky. Když informace nenajdeme, ptáme se dětí a ty jsou často zmatené.

V říjnu by měly začít kroužky. Kroužky probíhají odpoledne. Bude zdravotní cvičení, které máme již několikátý rok pod vedením Bc Simony Čabanové. Připravujeme chovatelský kroužek, kde se děti budou seznamovat se živými zvířátky s lektorkou Zuzanou Pačesovou. Kroužek bude probíhat  ve třídě spolu s pedagogem. A keramiku. Keramika je pouze pro předškoláky. Podrobné informace budou na nástěnce i na webu.

Prosíme, kontrolujte dětem oblečení a připomínejte jim ráno, co si mají obléci ven. Děti se oblékají samy, když je potřeba samozřejmě poradíme, ale někdy samy nevíme, na čem jste domluveni. Přijde - li Vám, že něco bylo špatně ( oblečené moc, málo...), nebo máte specifické požadavky ( trváte na nošení čepice apod...) přijďte nám říct.

V případě dotazů, nejasností nebo přijde - li dítě domů s nějakou informací, která se Vám nezdá, přijďte za námi. Je potřeba vše řešit hned a společně, aby nedocházelo ke zbytečným nedorozuměním.


Joomla SEF URLs by Artio